آشنایی و مفاهیم اولیه
از اینکه گیم سرویس را به عنوان پلتفرم شبکه بازی خود انتخاب کرده اید متشکریم. خوش آمدید!
هدف از این بخش آشنایی شما با نحوه عملکرد گیم سرویس به شما «به عنوان توسعه دهنده» برای ساخت بازی های تحت شبکه است. گیم سرویس روش آسان و بهینه ای است تا علاوه بر استفاده از امکانات بازی های اینترنتی بدون دردسر ساخت و نگه داری سرور، از رسانه و جذب بازیکنان جدید نیز بهره مند شوید. در ادامه راهنمایی خلاصه برای اتصال بازی شما به گیم سرویس و استفاده از امکانات آن فراهم شده است. در صورتی که مشکلی داشتید که در راهنما به آن اشاره نشده است با ما ارتباط برقرار کنید.
ساخت حساب توسعه دهنده
قبل از اینکه بتوانید از خدمات استفاده کنید لازم است تا حساب کاربری توسعه دهنده بسازید ساخت حساب تنها یک دقیقه زمان میبرد. اگر حساب کاربری دارید میتوانید این مرحله را صرف نظر کنید.

در هنگام ثبت نام با توجه به اینکه ناشر بازی یک فرد حقیقی یا شخصیت حقوقی است «شرکت یا سازمان و...» نام کامل فرد یا نشان شرکت را وارد کنید. در صورت بروز مشکل گیم سرویس میتواند نام حساب را اصلاح کند. همچنین ایمیل وارد شده در موارد مورد نیاز برای تایید هویت استفاده خواهد شد.
ثبت بازی جدید
پس از ورود به حساب کاربری با انتخاب گزینه بازی جدید مشخصات بازی خود را وارد کنید. درصورتی که نیاز به نمونه بازی هایی که از گیم سرویس استفاده میکنند داشتید میتوانید با انتخاب دیدن پروژه های نمونه کد منبع آنها را دریافت کنید.

برای ثبت بازی جدید باید موارد زیر را وارد کنید:
نام بازی: این نام به کاربران در اپلیکیشن،سرویس ها و سایر بخش ها نمایش داده خواهد شد. سعی کنید نام کوتاه و رسا باشد و از نوشتن برچسب، توضیح و نسخه پرهیز کنید. در صورتی که هنوز بازی منتشر نشده و درمورد نام مطمین نیستید میتوانید نامی موقتی انتخاب و در آینده ویرایش کنید.
شناسه بازی: کلمه ای انگلیسی و بدون فاصله است که به صورت یکتا در گیم سرویس انتخاب شده و در هنگام اتصال به خدمات شبکه مورد استفاده قرار میگیرد.
نام بسته: نام پکیج بازی در سیستم عامل اندروید است که به منظور آمارگیری و باز شدن خودکار بازی استفاده میشود. این گزینه اختیاری است.
کلید های نشست و ارتباط با سرور
پس از ثبت بازی و ورود به بخش مدیریت بازی میتوانید شناسه و رمزینه بازی را دریافت کنید. رمزینه بازی یک کلید امنیتی است که باید در نگهداری آن کوشا باشید و از این کلید و رمزینه برای ارتباط بازی خود با سرور استفاده خواهید کرد. با توجه به چند لایه بودن سرور های گیم سرویس به کلید های متفاوت و بعضا موقت برای اتصال نیاز خواهید داشت که در ادامه توضیح داده شده است:
کلید کاربر
هر کاربر بازی میتواند با ارائه شناسه های کاربری در سیستم ورود کند و به وسیله ی این کلید به فعالیت های اجتماعی در شبکه بپردازد. این کلید میتواند به وسیله افزونه «SDK» های مختلف یا به صورت مستقیم دریافت شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به راهنمای افزونه ها و ارتباط RestFull مراجعه کنید.
کلید نشست
با استفاده از کلید کاربری و شناسه و رمزینه ای که از پنل مدیریت بازی دریافت میکنید میتوان برای هربار بازی کردن بازی خود یک کلید یکتا دریافت کنید. این کلید تنها یکروز فعال بوده و برای استفاده از قابلیت های آنلاین بازی مورد استفاده قرار میگرد. این کلید نیز به صورت خودکار توسط افزونه های ارائه شده یا به صورت مستقیم قابل دریافت است.
خدمات و گام بعد
برای ارتباط با گیم سرویس و استفاده از خدمات باید از کلید نشست استفاده کنید «افزونه های ارائه شده کلید ها را به صورت خودکار مدیریت میکنند». خدمات زیر بخشی از قابلیت های ارائه شده است که برای استفاده از آنها پس از انتخاب روش تعامل با سرور های گیم سرویس باید مستندات مربوط به آن را مطالعه کنید.
- ذخیره اطلاعات بازیکنان
- لیست های مقایسه ای «لیدربورد»
- دستاورد ها «اچیومنت»
- میزبانی بسته های داده
- ارسال نوتیفیکیشن
- گروه ها و چالش ها
- بازی های گروهی «مالتی پلیر»